# CEMU detailed changelog for 1.6.0# Patreon release date: 2016-09-15# Public release date: 2016-09-22CPU: Added instructions ADDCO, DIVWUO DIVWO, CRAND and CRANDC to interpreterCPU: Added instructions LFDU, STFDU, BLRL and SLW. to recompilerCPU: Fixed rounding error in FCTIWZ and PSQ_ST recompiler instructionCPU: Improved detection of function end address for recompiler. Added special handling for shared function bodiesCPU: Fixed recompiler generating invalid code for conditional branch instructions with link flag setCPU: New option 'emulateSinglePrecision' for game profiles. If enabled, recompiler will round results to single-precision after single-precision instructions.SAVE: Added API SAVEGetStatOtherNormalApplicationVariationAsync()coreinit: New API FSSetPosFileAsync(), FSGetPosFileAsync(), FSIsEof(), FSIsEofAsync(), OSGetAvailPhysAddrRange(), OSAllocVirtAddr(), OSMapMemory(), OSUnmapMemory(), MEMAdjustExpHeap(), MEMFreeToBlockHeap()coreinit: Implemented MPQueue APIcoreinit: Improved implementation of OSGetMemBound()coreinit: Fixed OSSleepTicks using wrong timer sourcecoreinit: Fixed return value of OSWaitSemaphore() when thread does not return immediatelycoreinit: Improved handling of thread joining and detached stateVPAD: Improved implementation of VPADGetTPCalibratedPointEx()AX: New API AXSetVoiceLoopOffset(), AXSetVoiceEndOffset(), AXSetVoiceSamplesAddr()AX: Fixed handling of upsample stage when used before final mix callbackDMAE: New API DMAESemaphore()GX2: New texture cache implementationGX2: Improved coalescing of textures of different formats with overlapping memory rangesGX2: Fixed a bug that caused the wrong texture to be used in a draw call right after a new texture was createdGX2: Fixed a bug where any stencil clear operation would be ignoredGX2: Added handling for SRGB when the surface is also accessed as non-SRGBGX2: Fixed a special case in vertex/geometry shader where imports would be optimized away if the only way to access them was via indexed gpr accessGX2: Added support for tilemode 32 in GX2CalcSurfaceSizeAndAlignment()GX2: Added support for compressed texture formats to tiling aperatureGX2: GX2CopySurface() can now properly handle mip levelsGX2: Implemented GX2CopySurfaceEx(), GX2ResolveAAColorBuffer() and GX2RDestroySurfaceEx()GX2: Implemented MIN_INT and SETNE shader instructionsGX2: Fixed a bug in R16_UNORM texture format decoderGX2: Added proper support for mip levels to tiling aperatureGX2: Corrected handling of 8 bit formats in tiling aperature
A votre avis les gens combien de temps avant d'esperer une émulation 100% fonctionnel à ce rythme ?
A votre avis les gens combien de temps avant d'esperer une émulation 100% fonctionnel à ce rythme ?
j'ai une question quand on change de version de cemu qu'elle dossier faut garder pour garder nos sauvegarde de jeux merci
Franchement énorme l'avancé de cette émulateur,chapeau bas.
Petite question,quelqu'un arrive à faire fonctionner Captain Toad Treasure Tracker (aucun souci par exemple pour mario kart 8)car pour moi le son grésille un peu et arrivé au premier plateau du jeu(tutoriel je pense),je ne peux pas bouger que ce soit au clavier ou à la manette!!?
Peux être faut-il absolument le gamepad!
merci
non moi je joue avec ma mnette de xbox oneFranchement énorme l'avancé de cette émulateur,chapeau bas.
Petite question,quelqu'un arrive à faire fonctionner Captain Toad Treasure Tracker (aucun souci par exemple pour mario kart 8)car pour moi le son grésille un peu et arrivé au premier plateau du jeu(tutoriel je pense),je ne peux pas bouger que ce soit au clavier ou à la manette!!?
Peux être faut-il absolument le gamepad!
merci
Oui, Captain Toad Treasure fonctionne bien
Ah bon,j'ai pris la version ready2play contenant 3 dossiers comme mario kart 8(code,content et meta),je lance le fichier .rpx,enfin,comme d'habitude,comme dit plus haut le jeu se lance bien mais son pas terrible et impossible de bouger toad!
Et sinon pour mario kart 8,est-il possible d'avoir les dlc en plus des circuits originaux car pour moi les dlc sont bloqué.
Merci
Ah bon,j'ai pris la version ready2play contenant 3 dossiers comme mario kart 8(code,content et meta),je lance le fichier .rpx,enfin,comme d'habitude,comme dit plus haut le jeu se lance bien mais son pas terrible et impossible de bouger toad!
Et sinon pour mario kart 8,est-il possible d'avoir les dlc en plus des circuits originaux car pour moi les dlc sont bloqué.
Merci
Oui je te confirme que Captain toad est pleinement fonctionnel avec mes manettes ps3/ps4 pour ma part.
Pour mario kart 8 je n'ai jamais réussi a activer les DLC par contre tu peux trouver un backup dont les circuits de base sont remplacé par ceux des dlc
bonjours,je voudrais savoir quel format de jeu faut-il utiliser?
merci
merci pour votre réponseSalut,bonjours,je voudrais savoir quel format de jeu faut-il utiliser?
merci
je suis pas un expert mais il me semble qu'il faut des .RPX/RPL ou .WUD.
Pour les .RPX,il y en a partout sur le net.
Sinon ici,il y a un tuto pour l'émulateur fait magnum_357 :
http://www.logic-sun...uto-cemu-wii-u/