[WiiU] Cemu proposé désormais en version 1.22.6

403 visiteurs sur le site | S'incrire

Accédez aux coordonnées de l’ensemble des techniciens professionnels recommandés par logic-sunrise 20 derniers dossiers et tutoriaux
Wii / Wii U
[WiiU] Cemu proposé désormais en version 1.22.6
Quelques jours après la version Patreon, voilà que la version grand public de la v1.22.4 de Cemu a été mise en ligne. 
 
L'équipe à l'origine du développement, entourant ExZap, propose le meilleur émulateur de Nintendo Wii U, et cette version améliore encore les performances, corrige et optimise la partie graphique.
 
La partie graphique a été améliorée et optimisée, et des bugs ont été corrigés dans cette deuxième version de l'année 2021. 
 
 
 

 

 

 
# Cemu detailed changelog for 1.22.4
# Patreon release date: 2021-01-08
# Public release date:  2021-01-15
 
Vulkan: Tweaked buffer cache implementation and overhauled the uniform register cache
        This should drastically reduce flickering in Xenoblade Chronicles X
        May also resolve random flickering that could occur in any game
 
OpenGL/Vulkan: The shader compiler will now try to predict uniform register array sizes instead of assuming the maximum size
               Boosts performance in games which heavily rely on dynamic access (e.g. Xenoblade Chronicles X)
 
Vulkan: Better support for large uniforms on Nvidia GPUs
        Fixes broken models in Twilight Princess
 
coreinit: Always mount the virtual sdcard to '/vol/external01' to match actual Wii U behavior
          Fixes a crash in the GTA 3 homebrew port
 
coreinit: The filesystem implementation now supports setting a working directory (FSChangeDir, FSGetCwd)
          This fixes various compatibility issues with recent homebrew
 
GX2: Corrected the index limit in GX2DrawIndexedImmediateEx() which was much lower than it should be (around 500 instead of ~32K)
     Fixes rendering in the GTA 3 homebrew port
 
debugger: Various smaller visual improvements and bug fixes
 

 

 

Edit 30.01.2021 
 
Téléchargement : Cemu 1.22.5
 
 
Vendredi 15 Janvier 2021, 23:39 par tralala
Source : cemu.info
16 janvier 2021, 02:40
Approuver ce commentaire (+1)
merci pour l'info et tout ce que vous faite ^^
Répondre à ce commentaire
16 janvier 2021, 02:40
Approuver ce commentaire (+1)
merci pour l'info et tout ce que vous faite ^^
Répondre à ce commentaire
16 janvier 2021, 06:23
Approuver ce commentaire (+1)
Merci pour la news
Répondre à ce commentaire
16 janvier 2021, 07:25
Approuver ce commentaire (+1)
Merci c'est cool.
Répondre à ce commentaire
16 janvier 2021, 09:24
Approuver ce commentaire (+1)
Si seulement on avait une team aussi dévouée que celle ci pour l'émulation de la xbox et la 360
Répondre à ce commentaire
16 janvier 2021, 12:00
Approuver ce commentaire (+1)
Cool tout ca..il devrait passer à la Switch :)
Répondre à ce commentaire
16 janvier 2021, 18:18
Approuver ce commentaire (+1)

Cool tout ca..il devrait passer à la Switch :)


C'est déjà fait

https://yuzu-emu.org/
Répondre à ce commentaire
30 janvier 2021, 11:29
Approuver ce commentaire (+1)
une nouvelle version :

v1.22.5 | 2021-01-29
Performance improvements
Compatibility improvements
Graphic fixes

http://cemu.info/index.html#download
Répondre à ce commentaire
12 février 2021, 23:49
Approuver ce commentaire (+1)
# New in 1.22.6b:

GX2: Fixed a graphic regression that was introduced by the fetch shader rewrite

# New in 1.22.6:

coreinit: More potential fixes for a mystery crash related to file operations and callbacks
The crash can most often be observed when loading saves in BotW but also can happen randomly during gameplay

coreinit: Avoid a race condition in thread deallocators
Fixes random crashes in various games

coreinit: Added a safeguard to prevent a state corruption when a game uses MPTaskQ improperly
Fixes Tokyo Mirage Sessions freezing or crashing shortly after launch (#472)

coreinit: Fixed a race condition in spinlock implementation
Improves stability of Tokyo Mirage Sessions and likely some other games

coreinit: Fixed OSScreenClearBufferEx() clearing a much larger data area than it should
This change should fix flickering and random crashes due to memory corruption in some homebrew titles

coreinit: Fixed an issue where the priority of default core threads was too high, leading to CPU starvation of other threads
Fixes random softlocks in Yoshi's Woolly World

GX2: Reworked GX2 event queue implementation to match behavior of actual console more closely
This resolves random softlocks in games that rely on GX2 events

GX2: Reworked fetch shader generation (GX2InitFetchShaderEx) to match behavior of actual console more closely
Improves compatibility with games that are picky about correct shader size. E.g. The Fall is now playable and no longer crashes on boot
Shader caches and graphic packs are not affected by this change

OpenGL/Vulkan: Fixed generation of invalid shader code when accessing integer texture samplers with certain parameters
Fixes an issue where the game screen was invisible in Virtual Console DS titles

debugging: wxWidgets errors are now written to log.txt instead of showing an error message box
debugging: Added --force-interpreter command line parameter to always force interpreter regardless of any game profile settings

Note:
(#xx) refers to resolved bug tracker issues. See http://bugs.cemu.info/projects/cemu/
Répondre à ce commentaire
Cliquer ici pour continuer sur le forum
Envoyer